Intră în cont
Cont nou
un loc de munca
pentru fiecare!
Caută JOB
Caută CV
RoRuEn

18 ianuarie 2017

Fericirea la locul de muncă: Factorii care îi determină pe angajați să fie fericiți și utili

O companie are succes aunci când angajații sunt fericiți! Inițial s-ar părea că banii sunt cei care îi motivează pe angajați să muncească cu plăcere și să fie împliniți la locul de muncă, totuși aspectul financiar nu este pe primul loc atunci când vorbim de satisfacție profesională. Pentru a da rezultate bune și a fi mereu dispuși să răspundă provocărilor și sarcinilor primite de la angajator, muncitorii au nevoie în primul rând de confort psihologic și mai apoi de cel financiar.

 

Deci, pentru a crea o relație constructivă între angajator și angajați, conducerea companiei trebuie să le ofere angajaților un spațiu prielnic de muncă și atitudine nu doar colegială, ci și prietenoasă. În acest sens, psihologul Anna Comendant ne explică ce înseamnă să fii fericit la locul de muncă și cum poate fi promovată acestă fericire, astfel încât afacerea să funcționeze la cel mai înalt nivel și să aducă profit.

 

Fericirea e o stare de spirit, iar un om care își iubește munca, are o atitudine pozitivă față de cei din jur și tratează lucrurile cu optimism, va fi fericit la locul de muncă, oricare ar fi el.

 

Atunci când angajatul este pesimist, supune totul criticii excesive, caută și scoate în evidență neajunsurile în orice lucru, e pedant și arogant, orice serviciu va deveni pentru el un chin.

 

Un om care este tot timpul nemulțumit și în loc să vadă, de exemplu frumusețea zăpezii se gândește la „murdăria” provocată de topirea ei, va găsi o mie de motive ca să descrie locul său de muncă drept neprielnic și lipsit de capacitatea de a-l face fericit, chiar dacă șeful va avea o atitudine pozitivă și îi va oferi ocazional premii sau îi va majora salariul.   

 

Ceea ce ar fi corect să le ofere angajatorul angajaților săi este confortul la locul de muncă, iar asta presupune:

 

1. Un spațiu bine amenajat, curat, luminos și cu temperaturi corespunzătoare (sau să asigure vestimentație potrivită în cazul condițiilor de muncă specifice);

 

2. Atitudine prietenoasă și respectarea normelor bunului simț în relația sa cu angajatul (saluturile, critica constructivă, încurajările, aprecierile, strângerile de mână, adresarea directă cu prenumele persoanei – sunt aspecte primordiale);

 

3. Transparența financiară și juridică între angajați și angajatori. Informarea angajatului despre concediu, criteriile de salarizare, sancțiuni și premii;

 

4. Oferirea accesului la bloc sanitar curat și asigurat cu produse pentru igienă (nu doar în timpul controalelor, dar și în zilele obișnuite);

 

5. Accesul la un spațiu special amenajat pentru relaxare sau dispunerea de un cabinet psihologic pentru a atenua, preveni conflictele la locul de muncă;

 

6. Să ofere sau să susțină mereu perspectivele de creștere profesională (traininguri, mese rotunde, aplicări la proiecte externe);

 

7. Să respecte viața privată a angajatului și să nu tolereze bârfele și comparațiile între colegi;

 

8. Petrecerile, staff-retreat, ieșirile în teren la acțiuni sociale, surprizele făcute cu ocazia zilei de naștere și atenția față de angajat de sărbători îmbunătățesc calitatea relațiilor în colectiv;

 

Amenajarea spațiilor speciale pentru copiii angajaților este un alt aspect important care în Republica Moldova nu este luat în considerație. În unele spitale de peste hotare, de exemplu, există creșe – astfel medicul poate reveni în câmpul muncii fără preocuparea "cu cine să-mi las copilul", "cum fac cu alăptarea" și restul.

 

Cum în grăinițele din țara noastră la primele simptome de răceală ale copilului i se recomandă să stea acasă, dacă la birou ar exista un astfel de spațiu special amenajat, mama ar putea lua copilul la locul de muncă, dacă nu are cu cine să rămână acasă, și l-ar lăsa în camera de joacă. Astfel, își poate organiza timpul eficient și îi oferă și copilului un model pozitiv.

 

Uneori este foarte utilă și posibilitatea ca angajații să-și personalizeze locul de muncă pentru a-și crea propriul confort. O idee bună în acest sens este crearea unui panou cu lucruri mici de ale angajaților care le-ar aminti de acasă și de oamenii dragi sau care ar putea fi numite "simboluri ale fericirii".

Sursa foto: Huffingtonpost.ca

Partajează articolul

VIORICA URSACHI
Cel mai frumos lucru în activitatea pe care o am este să scriu despre oameni! Am cunoscut oameni cu povești de viață impresionante, iar când scriu despre curaj, ambiție și succes îmi iau doze triple de mândrie. Cred că libertatea este cheia succesului, atunci când oamenii sunt lăsați să facă ceea ce vor, se întâmplă lucruri minunate.

Cele mai bune articole direct în inbox-ul Tău

Comentează:

Nu pierde
cele mai bune sfaturi și idei pentru cariera TA

Va-ti abonat cu succes!

Câmpuri obligatorii!

Emailul nu este valid!

DVS sunte-ti deja abonat!

Feedback
Primește cele mai recente posturi vacante pe e-mail.